טיפולי שורש

טיפים לטיפולי שורש

טיפולי שורש הופכים לנפוצים יותר ויותר בתחום רפואת השיניים, אולם לעיתים אפשר להימנע מהם על ידי אבחנה נכונה, ידע מקצועי וניסיון

"טיפולי שורש" מבוצעים כעיקרון על ידי רופאי שיניים כלליים, אולם בשנים האחרונות הולכים ומתרבים המקרים בהם טיפולים אלו מבוצעים לא כראוי, על סמך הבחנה שגויה או טיפול לא נכון, המצריכים טיפולים חוזרים, תיקונים והצאת סכומי כסף גדולים. בכדי לחסוך את הכאב בפה ובכיס, חשוב לבצע טיפולי שורש אצל אנדודנט מוסמך – רופא שיניים אשר עבר התמחות בתחום טיפולי שורש.

מהו טיפול שורש?

טיפול שורש הוא טיפול  במוך השן – רקמה פנימית בתוך השן, המורכבת מעצבים וכלי דם ואשר גורמת לכאבים כאשר היא מזדהמת. בעבר זיהום השן היה מוביל לעקירתה המלאה, אולם כיום ניתן להציל את השן על ידי הסרת מוך השן וניקוי התעלה שהובילה אליה. פעולות אלו בתוספת איטום התעלה למען הגנה עליה, מחיים מחדש את השן. טיפול שורש הוא הליך פשוט יחסית ברפואת השיניים ומסתיים לרוב לאחר ביקור אחד או שניים אצל רופא השיניים.

מה כולל הטיפול?

ההחלטה על ביצוע טיפול שורש בשן אצל אנדודנט מתקבלת לאחר בדיקה מעמיקה, שמטרתה לאבחן את חומרת הפגיעה בשורש (שהוא למעשה כלי דם השומר על חיות השן ומאפשר לנו לחוש אותה). במידה והוחלט על טיפול, תתבצע הרדמה מקומית לאחריה יחל טיפול השורש עצמו, הכולל ניקוי השן מאבנית, ניקיון יסודי של תעלות השורש וחיטוי. הטיפול במרפאה כולל שימוש במכשור המתקדם ביותר, המתאים לטיפולים מסוג אלו.

טיפול שורש אצל אנדודנט מוסמך מבטיח כי ההחלטות הנכונות והמקצועיות ביותר יילקחו בחשבון בעת טיפול השיניים שלך. יתרה מכך, במקרים מורכבים, רצוי שיהיה זה הרופא המוסמך שיטפל בך ולא רופא שיניים כללי, כדי שיובטח הטיפול הנכון והטוב ביותר עבורך.